Terserah saya dedahkan 121 nama Ahli Parlimen - Anwar Ibrahim

16 Okt 2020
175 971 Ditonton

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim memaklumkan sebarang keputusan untuk mendedahkan nama semua 121 Ahli Parlimen yang menyokongnya adalah terletak di tangannya.
Anwar menyatakan dia akan mempersembahkan semua nama berkenaan berserta surat pengesahan daripada setiap presiden parti kepada Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah, pada masa yang sesuai.
www.hmetro.com.my/mutakhir/2020/10/631431/anwar-dakwa-siasatan-bermotifkan-politik-metrotv
-------------------------------------
#HMETRO #METROTV

Please visit our website for more news www.hmetro.com.my
Please like facebook.com/harianmetro
Please follow twitter.com/hmetromy
And also our instagram.com/hmetromy

Komentar
  • Badigol

    CooL MickeYCooL MickeY4 hari yang lalu
  • Wahai sekelian orang2 kampong . . dengar sini . . . Anwar Ibrahim kaki liwat lubang jubor nak jadi Perdana Menteri oooooiiii . . haa haaaa ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    Husin PaktongkoHusin Paktongko4 hari yang lalu
  • Aku rase DYmM x nk nuar jadj Pm

    Romper stomperRomper stomper5 hari yang lalu
  • Ya Allah selamatkan lah Malaysia

    maimunah arbaayahmaimunah arbaayah5 hari yang lalu
  • Ramai orang tau. Yang dikatakan CERDIK ialah TAHU MEMBEZAKAN SESUATU! Nak memileh seseorang pemimpin bukan melihat kepada populariti atau majoritinya terlebih dulu tapi melihat kepada perangainya terlebih dulu. Terdapat sejumlah perangai semulajadi yg payah nak menipu. Jumlah populariti dan majoriti mudah ditipu.

    Joe ElsiJoe Elsi5 hari yang lalu
  • Kau tu ade rekod polis.. Mne boleh jdi pm.. Bdohke ape.. Bekas banduan nk jdi pm. Sedangkan rakyat yg biasa kalau dh ade rekod polis lagi2 kena penjara nk cri kerja pown susah.. Ko sedap2 je nk jdi pm Akai letak kt lutut ka mat bontot oi.

    Aziq KecikAziq Kecik6 hari yang lalu
  • Tak habis2...... Rakyat susah ni tak nampak ke

    Wahab Pak NudinWahab Pak Nudin6 hari yang lalu
  • Reformasi

    Pakatan HancingPakatan Hancing6 hari yang lalu
  • Another politician crazy for power.this person never care about malaysian life.in his head only *" POWER & MONEY"*

    my self Yourselfmy self Yourself6 hari yang lalu
  • Semoga Nuar diputuskan urat kentutnya.

    monsieurieymonsieuriey7 hari yang lalu
  • Ini semua poyo

    Axl RoseAxl Rose7 hari yang lalu
  • Dulu terus terang aku ckp,, aku memang minat gila cara DSAI berjuang demi keadilan dan rakyat... tapi sejak DSAI nie gila kuasa,, terus aku rasa *DOWN* dgn DSAI tau... bukan aku sorang je yg akan ckp mcm niee,,; beribu2x penyokong DSAI yg menyokong DSAI sudah mula membenci DSAI semenjak dua menjak niee... cuba korang fikir sejenak... sampai bila dia harus berjuang dgn benda yg belum pasti jadi milik dia & adakah seorang bekas banduan boleh memimpin sebuah negara yg harmoni ini,jika perangai beliau pun masih x berubah seperti kanak2x yg x dpt mainan dari ayah nyee....so"harapan aku lah kan,, semoga,DSAI berusaha untuk kembali kan kepercayaan rakyat terhadap diri beliau lebih penting dari jawatan PM yg beliau tergila2x kan sampai sekarang nie.... ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ

    AM KAROXAM KAROX8 hari yang lalu
    • Kami sedia membantu memulihkan masalah kesihatan Datuk Seri Anwar Ibrahim..๐ŸŒน

      TIPS SIHAT DAN KUATTIPS SIHAT DAN KUAT7 hari yang lalu
  • Sekarang kita dilanda wabak sial..

    Easy GameEasy Game8 hari yang lalu
  • okey if u want this so bad, proof to us that youโ€™re capable to help us! Rakyat need changes thatโ€™s all! Improve our nation. Action is much louder than words.

    muhammad imranmuhammad imran8 hari yang lalu
  • ahli politik tolong muhasabah diri๐Ÿ˜…jgn sampai dibenci rakyat๐Ÿ˜…muak

    Pekerja KerasPekerja Keras8 hari yang lalu
  • Haiz... Anuar anuar biar lah generasi muda jadi menteri Kau ni bersara lah balik rumah main dgn cucu sdh Sbb generasi muda lebih tenaga bersemangat kerja Cuma belum jumpa siapa siapa yg hati mulia Sbb kementerian malaysia masih org lama org tua sdh nyanyuk yg kayangan kekayaan belum nak bersara sbb wang senang mari di sbb kan Rasuah PDRM pun susah nak tangkap semua menteri haram jadah ni Jadi kita tunggu je nyawa siapa akan di kutip oleh tuhan nanti... Jadi anuar u sdh tua sdh kaya apa anda mau lagi dgn negara... Ni rakyat sdg kehidupan sensara sbb ekonomi teruk pasal covid 19 Ketepikan dulu hal politik selamatkan negara dgn cara cipta vaccine sendiri kasi tunjuk semua dunia malaysia sdh ada vaccine buatan Malaysia Nanti dunia akan hormat menghormati kita rakyat malaysia sbb kita menang perang covid 19 dgn vaccine buatan tanah air sendiri Kasi jual semua dunia utk selamatkan ekonomi Malaysia tu kita nak Sekarang ini bukan masanya untuk buat pru ke 15 tunggu lah sampai kita menang perang coronavirus Sbb kita belum menang lagi sbb banyak kluster rakyat tidak ikut peraturan pkp mahupun SOP Jadi ini adalah masa utk cipta vaccine selamat negara sendiri dulu baru bermula dgn luar negara kasi jual vaccine utk selamatkan dunia Nanti satu dunia akan buat perniagaan sama negara kita nanti rakyat malaysia akan kaya setaraf mcm china nanti Dan kita tidak perlu tengok muka org china sbb kita akan jadi kaya satu dunia ok Kasi ketepikan hal politik selamatkan negara tu je kita mahu kan

    Elvermen ZeroElvermen Zero8 hari yang lalu
  • Tak abis-abis kisah politik.cukup lah kami rakyat dah cukup pening dgn masalah covid ni tambah pulak soal berebut jawatan cukup-cukup lah wahai menteri semua

    oppo aoppo a8 hari yang lalu
  • Kaki burit,kaki bon..t aja yg sokong kaki gila kuasa.

    Abdul RashidAbdul Rashid8 hari yang lalu
  • Asyek kerja bohong jer.Rakyat Naik muak dgn pembohongan pemimpin

    Samiaan BasriSamiaan Basri8 hari yang lalu
  • tkut dap conquer apa? melayu pun x kisah pasal melayu la sial haha. asal kenyang diri sendiri je zaman sekarang.

    Kek BatikKek Batik8 hari yang lalu
  • Macam ni lah nuar.. kau pergi tukar warganegara kat israhell.. bertanding kat sana.. mana tahu jadi pm kat sana.. israhell tu orang2 dia memang spesis macam kau.. bertanding kat sana ok.. idea aku ni top 1 dalam dunia.. kalau aku jadi pm Malaysia.. Malaysia no 1/2 paling maju dalam dunia...sebab idea aku simple padat..

    nine octobernine october8 hari yang lalu
  • gila kuasa.. cakap pasal kerajaan pintu belakang,dia sendiri pun mau buat,kasi hidup balik katakยฒ tu.. betulยฒ gila kuasa org ni.. makin lama makin sy hilang hormat dgn MPยฒ.. masa begini pun mau gila kuasa.. kata bijak tpi tak pakai otak bila berfikir,ikutkan hati mau jadi kerajaan dan mau jdi PM.. tunggu la masa yg sesuai wahai anwar.. kesian la kat rakyat ni.. besatulah dalam masa ini untuk lawan covid19 bkn nak rampas kuasa..

    suka hatisuka hati8 hari yang lalu
  • Demokrasi otw.. Wkkwkw..

    Fadley ShazFadley Shaz8 hari yang lalu
  • Kluster virus nuwar ibrahim..kluster gila nk jadi pm sgt2...

    Azam RamAzam Ram8 hari yang lalu
  • Macam ni ka yang kita nak sokong dia dalam negara tengah landa wabak orang2 politik jubo ni sibuk nak jumpa sana sini untuk dapat jawatan alam neraka..rakyat2 ku jangan la ada lagi yang sokong orang2 macam ni tak kira la dia parti apa pun kalau sibuk pikir poket sendiri lompat sana sini macam katak muka tebal macam kulit bab

    OREOOREO9 hari yang lalu
  • Aku fkir baik... Nama2 yg dye ltak too mngkin ktrunan fmily2 pnyokong dye kowt... Dri cucu hingga ke opah..

    Safuan Mamat93Safuan Mamat939 hari yang lalu
  • DSAI terlalu awal menyatakan TS Muhyuddin hilang majority....lihatlh apayg berlaku sekarang....

    Nogorobrobodor InnsNogorobrobodor Inns9 hari yang lalu
  • No more (ISA)

    Bari BariBari Bari9 hari yang lalu
  • Astafirllahalazim.

    Nasir Muhammad NasirNasir Muhammad Nasir9 hari yang lalu
  • PDRM tangkap je siapa pencetus huru hara kpd kerajaan

    fadzly channelfadzly channel9 hari yang lalu
  • Wartawan ..YDP Agong tak payah layan Anwar ni la suka merapu ...dah lali agaknye...

    fadzly channelfadzly channel9 hari yang lalu
  • Go ahead reformist ๐Ÿ’ช๐Ÿฝ

    Never too LateNever too Late9 hari yang lalu
  • Negara sedang diuji dengan wabak , Anwar Ibrahim jangan lah nak kejar kuasa . Nanti kes covid naik PM yang ranggung bukan awam Anwar.

    Dania DanielleDania Danielle9 hari yang lalu
  • Tabahnya hihihi!!!

    pyan nilaipyan nilai9 hari yang lalu
  • Anwar ibrahim gila kuasa

    Zulhaqimi BaharudinZulhaqimi Baharudin9 hari yang lalu
  • Rakyat di dahulukn...buat apa nak sibuk nak kejar jawatan PM..Malaysia oh Malaysia.. kesetiaan kepada raja dan negara... Covid oh covid.. Ujian besar belum habis..sibuk nak kejar jawatan pm.. bersabarlah ...

    Mohdsulaiza AbdrazakMohdsulaiza Abdrazak9 hari yang lalu
  • Minyak RM1.50 Hapus kan tol Hapus kan PTPTN dah jadi PM jangan lupe ye

    Muhd RadiMuhd Radi9 hari yang lalu
  • Dulu kata org tebuk atap..la ni dia plak nk tebuk dinding..

    Khir AminKhir Amin9 hari yang lalu
  • Masih ingat filem 3 Abdul ? Watak Jamal pak tongkol ' berniaga manusia lebih untung dari jual binatang ' Dalam maksud tu dalam cite tu Watak Jamal pak tongkol akan berada dikalangan ahli politic ' di jual Dan di beli ' Democracy terpimpin Ingat dah sain Tak boleh marah ya Duk diam2 Hahahhaha Yang paham paham la

    Razimah ZahidahRazimah Zahidah9 hari yang lalu
  • #GilaKuasa๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

    abang jojoabang jojo9 hari yang lalu
  • rkyat tngh rsau psal covid...dia org buat mka tk tau sbuk psal politik.dh keadaan keruh nk tmbh keruhkn jga.klah mcm ni...smpi ke bila covid tkkn hbis,mkin mnjdi adalh.kesian rkyat...rkyat tngh susah jngnlh nk tmbhkn susah lgi.krna rkyat seseorg pemimpin tu mnjdi pemimpin bkn krna pemimpin itu sndri....

    Suenny SunnySuenny Sunny9 hari yang lalu
  • Dah lah pakcik duduk je la rumah ๐Ÿคฆโ€โ™€

    ู†ูˆุฑ ุดุงุฑุงูุงู†ุงู†ูˆุฑ ุดุงุฑุงูุงู†ุง9 hari yang lalu
  • acah si nuar ni, dlu first time masuk penjara pon sbb dia salah guna kuasa menteri..hahahah

    Adhan RahmanAdhan Rahman9 hari yang lalu
  • Msuk je anuar dlm lokap..

    Sukri FcwestSukri Fcwest9 hari yang lalu
  • Nuar bodoh apa tunggu masa sesuai alang2 pegi Agong dedah terus itu nuar menipu Agong Sumbat segera nuar Ibrahim n tok dir Dlm penjara buat huru saja

    Amit KomAmit Kom9 hari yang lalu
  • Dipinggir lorong kota yang kemilau Termenggulah seorang oh musafir Memerhati nafas nafas manusia Kelesuan kepasrahan kepenatan Berbisiklah sang musafir sendirian Oh inikah dikatakan kemodenan Sedang kejahilan masih ada Pada diri generasi berilmu bertamadun dan ceria Dilorong kota itu ada berbagai cerita Tentang masyarakat yang hilang punca Mereka bermusuhan mencari apa Apa saja tanpa hiraukan nasib Nusa bangsa oh - Ukays (Nafas Orang Kota)

    Apie DausApie Daus9 hari yang lalu
  • Bahasa badan beliau mengiyakan bahawa beliau percaya ia adalah urusan polis dan menteri utk tahu maklumat tu. walaupun secara verbal beliau kata "bukan urusan...". Bahasa badan mengangguk tanda mengiyakan. kalau tidak setuju beliau sepatutnya menggeleng kepala.

    Mohd Nazri MahmudMohd Nazri Mahmud9 hari yang lalu
  • BELUM JADI PM DAH PERTIKAIKAN KUASA POLIS KLAU DAH JADI PM DIA SURUH TONGGENG CAMANA....

    Diver57Diver579 hari yang lalu
    • Insya Allah tak kan jadi PM. Orang tak baling kerusi kat muka dia pun dah kira OK la

      NORSHAHIDA BINTI SHAMSHUL ANUAR MoeNORSHAHIDA BINTI SHAMSHUL ANUAR Moe5 hari yang lalu
  • Time2 keadaan mcm ni pun mau brebut kuasa.Hujung cerita..kuasa tak dapat.covid yg dapat

    4ZZr4i92 AR4i4ZZr4i92 AR4i9 hari yang lalu
  • Siapa tak hormat keputusan Agong, dia tak ikut Rukunegara..dengan kata lain dia adalah pengkhianat. Maka, tangkap atau buang kerakyatannya.. senang jer..

    AdindastrawberryAdindastrawberry10 hari yang lalu
    • Pancung kalau boleh.. pancung kepala atas bawah..

      nine octobernine october8 hari yang lalu
  • ini gila punya orang๐Ÿ˜‚kemaruk sangat nk jadi piyem......dahยฒ Non oiii

    Mugiwara No Luffy 8976Mugiwara No Luffy 897610 hari yang lalu
  • Dah gila dah anwar ๐Ÿ˜†

    JUTAWAN RM SATU JUTAJUTAWAN RM SATU JUTA10 hari yang lalu
  • Level 33 grandmaster lodge

    amen x aminamen x amin10 hari yang lalu
  • Anuar Ibrahim penipu besar

    Nazarudin AhmadNazarudin Ahmad10 hari yang lalu
  • bg non pembelit....pm tepi selamanya

    I- rizallI- rizall10 hari yang lalu
  • Puihhhhhh

    MOHAMAD ZAINUL ARIFIN BIN MOHD NORMOHAMAD ZAINUL ARIFIN BIN MOHD NOR10 hari yang lalu
  • hahahah dasar gila kuasa

    Captain EdCaptain Ed10 hari yang lalu
  • Mereka takut Anwar jadi PM 9.. Kerana ramai yg memperli beliau PM is waiting lah.. PM tepi.. Lepas tu cakap gila kuasa.. Sedangkan mereka pun sama.. Sebab tulh sanggup tikam belakang.. PRN Sabah ada kerajaan fikir pasal COVID-19.. Sekarang dah merebak balik.. Kerajaan ape ni.. Kerana gila kuasalh tu.. Anwar lawan dgn cara baik.. Patuh SOP.. Doa org teraniaya.. Bukan dgn fitnah liwat n semburit.. Siapa yg liwat Malaysia sebenarnya? Ramai yg cemburu Anwar Ibrahim jadi PM 9.. Ada yg takut.. Terutama Atuk..

    RonaldRonald10 hari yang lalu
  • Semoga DSAI dapat jadi PM 9 utk meleraikan krisis politik negara.. Kerana banyak org percaya kpd fitnah Liwat n semburit.. Tetapi DSAI lawan dgn cara baik, bukan dgn fitnah.. Kerana UMNO tidak dapat bekerjasama dgn Abah Bersatu.. Rakyat Sayang Abah, tetapi Abah tiada sokongan politik.. Kerana bergabung dgn parti yg sama2 tikam belakang n berebut kuasa..

    RonaldRonald10 hari yang lalu
  • Agong be like : I said Ok, But I dint say I agree that you are going to be the New PM

    Dre AzlanDre Azlan10 hari yang lalu
  • Anuai kick Dapp rejoint UMnogok da Crook to reform New Gagasan

    Lukemann mannLukemann mann10 hari yang lalu
  • Bila nak meninggal orang tua nie?? Keje menyusahkan orang je.. xbawak apa2 pulangan pada masyarakat dan negara..

    Rocket BunnyRocket Bunny10 hari yang lalu
  • Kebulor nk jadi pm

    ChaK ChanneLChaK ChanneL10 hari yang lalu
  • Tak abih2 laa bang Non ni...nmpk sgt gelojoh nya nk jd PM

    Khairul azliKhairul azli10 hari yang lalu
  • Penting diri...fikirlah nasib rakyat..dah Tua tak perlu rebut2.. Kesian dekat Anak2 muda bakal pewaris negara..

    Akmar HamzahAkmar Hamzah10 hari yang lalu
  • Nuar memang panipu samburit memang macam tu

    Amit KomAmit Kom10 hari yang lalu
  • Elok kasi YDPA yg berkuasa penuh. Org politik semua dah gila

    daniel faizaldaniel faizal10 hari yang lalu
  • Najib Razak " maybe me again next selection" Do you miss me? BRIM aka Bossku? ๐Ÿคฃ. What about if BPN that you are get today are from 1MDB foundation? You all should thanks with me right? About the court punishment? That all Hoax , that's why I'm still here walking around even involved in last PRU like a boss.

    Muhd Dzuhri RattimMuhd Dzuhri Rattim10 hari yang lalu
  • Masih teringat tragedy 16 September.....

    Ni_babaNi_baba10 hari yang lalu
  • Senarai nama takde pun. Pandai la cover. Tipu penyokong2 dia boleh lah Anwar dah panas Jika dia mengaku ada senarai, nampak sgt dia bohong sebab tak bagi pun kepada Agong Jika dia mengaku takde senarai, kantoi la kepada seluruh dunia yg dia temberang So dia ckp lah, itu antara dia dgn Agong. Takpe lah, negara ni anak beranak dia yg punya Jawatan pm tu hak asasi dia sejak lahir

    Wheel SpinnerWheel Spinner10 hari yang lalu
  • Terbaik DSAI ...

    B ZB Z10 hari yang lalu
  • Dia ni nk apa lg lah dr dlu2 sampai lah lani...aq pun xtau,aq x dpt byg kn klo dia jd pm lingkup negara

    Nur AleasyyaNur Aleasyya10 hari yang lalu
  • UMNO nak duduk dgn DAP ke ??Dulu masa BERSATU duduk dgn DAP,Diorg rendahkan rating pentadbiran menteri melayu.

    Mohd ZulhilmiMohd Zulhilmi10 hari yang lalu
  • kluster anuar

    Swittie LovelySwittie Lovely10 hari yang lalu
  • gile kuasa

    Swittie LovelySwittie Lovely10 hari yang lalu
  • Sifat ego masih ada. Anwar merasakan dia dan Agong sama stage. Polis dan pemberrita serta rakyat tak boleh ganggu menyebok ! Takpe.... tak lama lagi dia akan sedar Tinggi Rendah nya Langit !

    Norraman HussinNorraman Hussin10 hari yang lalu
  • Ketua pembangkang maksudnya?

    andi yasser tvandi yasser tv10 hari yang lalu
  • Xdedah pon , dsai layak jadi pm9.... apa xnya semakin diliwat semakin gawat umno Pru10 umnobn dpt 58% undi Pru12 umnobn dpt 52% undi Pru13 umnobn dpt 48% undi Pru14 umnobn tumbang

    Aisyah BaharuddinAisyah Baharuddin10 hari yang lalu
    • Dah seminggu dah! Mana list namanya ,PENIPU Anwar ni....

      alan silverstrialan silverstri8 hari yang lalu
    • mana listnya dah dekat seminggu dah ni...

      Budak Kecik JahatBudak Kecik Jahat9 hari yang lalu
    • Kah..kah..lawak of the century PM tepi sampai mati laa..

      dieexplorerdieexplorer9 hari yang lalu
    • mana list namanya dah seminggu dah ? Abang non penyokong kau yang bingai macam ni bolehlah kau tipu..๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

      Apps labApps lab9 hari yang lalu
    • Tak tumbang pun ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚Makin kuat lagi ada, cuma penyokong2 bodoh macam kau je yang percaya..

      rushdi ahmadrushdi ahmad9 hari yang lalu
  • Senang cerita dlm politik manusia punya pendapat yg berbeza kita juga punya pandangan berbeza bkn saja dimalaysia malah diseluruh dunia so teruskan ikut perkembengan semasa, masaalah malaysia umno dah berkuasa terlalu lama bila jatuh pemimpin2 dan penyokong2 rasa seperti dunia nak kiamat tak dpt nenerima kenyataan sepatutnya pemimpin2 muda umno bangun dn cari dimana silapnya tanpa menyalahkan org lain tanya apa yg dah dicapai majoriti org melayu dibawah umno berbanding bangsa lain yg kurang kadang tak dpt subsidi terus dari bangsa melayu tapi mereka tetap maju

    ali mohamadali mohamad10 hari yang lalu
  • Adakah Anuar Ibahim kena game dengan UMNO??

    Farish FazilFarish Fazil10 hari yang lalu
    • Mustahil. Penyokong2 dia cakap dia anugerah tuhan. Mana boleh kena tipu

      Wheel SpinnerWheel Spinner10 hari yang lalu
  • Ko tipu anwar.lol.klu btl bagi nama.bkn main dedeh2. Ja.

    Abd.majinpanal. PanalsamatAbd.majinpanal. Panalsamat10 hari yang lalu
  • Mangkok hayun mana la yg dok sokong bingai sorang ni.

    Muhamd AimyMuhamd Aimy10 hari yang lalu
  • gila kuasa....mmg gila..org sibuk covid ni..meluat

    Hazwan Shahril67Hazwan Shahril6710 hari yang lalu
  • Rakyat menderita akibat covid. Org politik mcm gembira dn hanya fikirkn nk rebut kuasa saja.

    Mohd Ali AminullahMohd Ali Aminullah10 hari yang lalu
  • Dulu Ketua DAP pembangkang, Karpal Singh kata Anwar harus bertaubat kerana dia seorang peliwat dan menghuru-harakan negara. Ini laporannya..... Bukti-bukti berikut adalah cukup untuk menyakinkan kita bahawa DAP, PAP, Lee Kuan Yew dan Kerajaan Australia mengetahui yang Brader Anuar Bin Ibrahim adalah peliwat tegar, cukup dengan โ€œbukt-bukti teknikalโ€. 1- Karpal Singh mengetahui kegiatan homoseks dan liwat Anwar berdasarkan laporan Hansard Parlimen pada bertarikh 22 Okt 1997. Karpal Singh telah menyatakan beliau mempunyai bukti, dokumen akuan sumpah beberapa orang yang mendakwa diliwat oleh Anwar. Karpal Singh mendesak supaya Kerajaan menyiasat sepenuhnya kes liwat tersebut. 2- Karpal Singh menyebut sekali lagi dan berdasarkan Hansard Parlimen bertarikh 18hb December 1997, (Rujukan 1), bahawa Ummi Hafilda dan Azizan berjumpa beliau seawal August 1997 dengan membawa bukti-bukti yang Anwar adalah peliwat. 3- Ummi Hafilda dan adik beradiknya membuat surat salahlaku Anwar pada 5hb August 1997. Surat tersebut diserahkan kepada Tun Dr Mahathir dan diarahkan siasatan pada 8hb August 1997, (Rujukan 2). Tetapi Ummi Hafilda belum lagi membuat pengakuan di dalam blog beliau mengenai perjumpaan dengan Karpal Singh. Kita tunggu apa kata Ummi nanti didalam blog beliau. Walau bagaimana pun, YB Zulkifli Noordin telah memdedahkan bahawa Karpal telah bersedia dan akan mewakili Azizan dan Ummi didalam perbicaraan, (Rujukan 3). YB Zulkifli Noordin adalah bekas team lawyer Anwar sebelum beliau menerima Nur. 4 - Karpal Singh pada tahun yang sama membuat ucapan terbuka di satu majlis anjuran DAP di Hotel Federal bila beliau menyatakan bahawa beliau ada bukti Anwar terlibat dalam kes meliwat. YB Wee Choo Keong semasa berbahas didalam Parlimen pada 16hb December 2010 (ketika membahas usul menggantung Anwar) menyatakan bahawa beliau mendengar sendiri ucapan Karpal Singh tersebut. Dan YB Wee Choo Keong menyatakan bahawa sememangnya kepimpinan DAP tahu tentang kegiatan homoseks & liwat Anwar. YB Wee pada masa itu adalah Ketua Penerangan DAP Pusat. 5 - Semasa YB Zulkifli Noordin (Kulim Bandar Baru ) menjadi peguam membela Anwar dalam kes menyalahgunakan kedudukan sebagai TPM menggunakan Unit Cawangan Khas Polis untuk mendapatkan Surat Akuan palsu daripada Azizan & Umi Hafilda; Peguam Negara mendedahkan penglibatan Karpal Singh sebagai peguam mewakili Azizan dan Umi Hafilda, dan bercadang memanggil Karpal sebagai saksi, (Rujukan 3). 6 - Setelah tragedi pembohongan 16 Sept 2008 terbongkar, Karpal adalah antara kepimpinan DAP yang sangat kecewa dan marah dengan Anwar, setelah mengetahui beliau di kelentong oleh Anwar hidup-hidup. Lalu Karpal membuat kenyataan meminta Anwar bertaubat dan mendesak Anwar supaya berundur dengan kenyataan bahawa , "Anwar tidak layak lagi menjadi pemimpin" dan โ€œ Anwar harus bertaubatโ€, (Rujukan 4-Video). 7 - Peristiwa-peristiwa di atas sangat jelas Lim Kit Siang, Karpal Singh, Lim Guan Eng dan Lee Kuan Yew mengetahui mengenainya dan ada "bukti teknikal" yang menyebabkan Kuan Yew percaya Anwar terlibat dengan kegiatan homoseks & liwat seperti didedahkan didalam WikiLeaks. 8 - Penulis percaya bahawa โ€œbukti teknikalโ€ tersebut di bekalkan oleh Karpal Singh / Lim Kit Siang / Lim Guan Eng kepada Lee Kuan Yew yang kemudian diserahkan kepada perisiknya untuk tindakan dan risikan selanjutnya. Setelah risikan dijalankan mungkin sah dan banyak lagi bukti kelakuan buruk Anwar di jumpai termasuk Liwat ke 2 nya. Jika WikiLeaks mempunyai bukti teknikal sebelum surat Ummi pada 5hb August 1997, baru lah penulis percayai bahawa ia adalah hasil usaha badan perisik Singapore tanpa dibantu oleh DAP. Jika tidak penulis beranggapan bahawa DAP lah yang membekal bukti Anwar meliwat dan mungkin banyak lagi rahsia-rahsia kerajaan Malaysia dibocorkan. 9 - Dari mana kah datangnya bukti-bukti dan dokumen-dukumen tersebut jikalau tidak dengan daya usaha Ummi Hafilda/Azizan yang telah berjumpa Karpal Singh dan menyerahkan kepada beliau seperti yang diceritakan di dalam Hansard Parlimen, (Rujukan 1). Di dalam hal ini penulis bershukur dan dipercayai ramai lagi di luar sana bershukur kepada Allah kerana keterbukaan hati Ummi Hafilda dan Azizan kerana membawa perkara ini kepada Karpal Singh dan di waktu yang sama kepada Tun Mahathir. Haruskah kita berterima kasih kepada Karpal kerana mendedahkan nya di Parliman? Penulis secara peribadi sangat amat berterima kasih kepada Karpal. Tetapi apabila Karpal membuat pusingan-U dan membela Anwar untuk kepentingan politk parti Komunis DAP daripada membela Ummi/Azizan, ia amat lah celaka. Terbukti sahlah kecelakaan Karpal dan sahlah Karpal perkudakan Anwar dan diwaktu yang sama Anwar memperkudakan Karpal walaupun telah mengetahui celakanya DAP (Karpal) terhadap orang-orang Melayu. Kenapa Karpal membuat pusingan-U? Beliau telah nampak bangkai hidup dan memang dasar biawak, akan tetap memilah bangkai. Dengan pengetahuan seperti itu, kepimpinan DAP masih bersama dan kelihatan menyokong biawak hidup Anwar dan akan di jadikan sebagai bahan ugutan jikalau Anwar menjadi Perdana Menteri. Bukankah ini sesuatu yang sangat merbahaya bagi umat Islam, bangsa Melayu dan rakyat Malaysia, mempunyai pemimpin yang boleh diperas ugut dan diperkudakan oleh golongan cauvinis, rasis dan ekstrim!, walaupun pemimpin itu disiytihar dan ditabal oleh bininya sendiri sebagai anugerah tuhan. Keselamatan negara akan terdedah kepada unsur ugutan dan ransom! Apakah itu jenis kerajaan dan kepimpinan yang dikehendaki oleh negara Malaysia ini....??

    Othman AhmadOthman Ahmad11 hari yang lalu
  • Lirik Lagu Spider Mabuk: Sepuluh sembilan Katamu satu pun tak boleh pakai Sepuluh sembilan Janjimu satu pun tak boleh pegang Dunia dan apa isinya Hanya kau punya Segala-gala kau dah ada Tak cukup kau masih minta tambah Mabuk bukan mabuk Mabuk nama mabuk cinta mabuk kuasa Sepuluh sembilan Bertemu tak satu bukan khayal Sepuluh dan sembilan Putihmu tak satu bukan sihir Rembulan dan sinar cahaya Pada yang kau puja Hanyalah serpihan Bongkah melayang di angkasa Rembulan dan sinar cahaya Hanyalah serpihan Bongkah melayang di angkasa

    EmrelEmrel11 hari yang lalu
  • SPR patut cmpur tngn bg nasihat. Timeยฒ cenggini Org SPR smua ilang....bila dh setel....smua nk bg statement....ItuLah Malaysia.Ckp x.srupa bikin

    Abg MisaiAbg Misai11 hari yang lalu
    • Org lain tak gila mcm anwar

      Wheel SpinnerWheel Spinner10 hari yang lalu
  • Ni la puncaยฒ kluster betmbh. SOP mana...ยฟ? Kalut sngt nk jd PM. Bebas kehulu kehilir....apa lagi....ambil tindakan la

    Abg MisaiAbg Misai11 hari yang lalu
  • CARI NAMA

    tuhau lomiding2tuhau lomiding211 hari yang lalu
  • SEMBANG

    tuhau lomiding2tuhau lomiding211 hari yang lalu
  • Sembang kari...kelentong je la...propa lbh...pakatan haprak...

    qistinaqistina11 hari yang lalu
  • Skrg ni kita suka ke kita menyampah klu anuar jd pm...

    Hafiz JusohHafiz Jusoh11 hari yang lalu
  • Hahaha

    Nyasmin_services&supply HazrulshahNyasmin_services&supply Hazrulshah11 hari yang lalu
  • Yahooooo... Pilihanrayaaaa.... Haahaaa... Ambik ko... Esok lusa bersepah la covid lagi.. Org keje kena potong gaji, kena buang kerja... Ada depa fikir.... Pi la beratur panjang2 ..nak pangkah.. Tup2 terjangkit covid... Depa gaji berpuluh ribu... Ambik koooo

    moe omoe o11 hari yang lalu
  • Sikit lgi x mustahil YDPA arahkan dsai utk menjalani rawatan sakit jiwa...

    Mohd AzrinMohd Azrin11 hari yang lalu
  • Pak cik ni tak hbis2 lagi ke. Bosan la tiap tahun cite sama

    Nrhfzh MdNrhfzh Md11 hari yang lalu
  • Malas aq nak cakap

    Nazim IlhamNazim Ilham11 hari yang lalu
  • Dah banyak dana diterima, kena buat kerja ler. represent someone else..

    madmad11 hari yang lalu
  • meluat dah tengok muka dia

    Yunus OthmanYunus Othman11 hari yang lalu
  • tak habis2 nak menipu lagi poraaaaa

    Yunus OthmanYunus Othman11 hari yang lalu
IDworlds